En yeni Ténéré 700'de güncellenen ve büyük beğeni toplayan CP2 motor bloğu, yeni özellikleri, gelişmiş tork dağılımı ve YCC-T elektronik gaz teknolojisi ile çok daha eğlenceli ve kontrol edilebilir hale geliyor . Yeni bir hava girişi ve daha akıcı vites değiştirme gibi yeniliklere ek olarak yenilenen debriyaj kapağı sayesinde otururken ve ayakta durma pozisyonunda daha fazla bacak boşluğuna sahip olacaksınız.
Yeni far ve gövde tasarımı, Yamaha'nın ralli mirasına atıfta bulunuyor. Önde yüksek ve dikey, arkada alçak ve hafif görünümüyle klasik Ténéré silüetine sahiptir. Her panel, ağırlığı minimumda tutmak için özenle tasarlanmıştır. İkonik dörtlü LED far, yeni ve agresif bir görünüm sunmak ve gece sürüşlerinde daha iyi aydınlatma sağlamak üzere yenilenmiştir.
Ténéré 700, off-road sürüşte daha da fazla çeviklik sunmak için özenle güncellenmiştir. Yeni yakıt deposu öne taşınmıştır. Yakıt deposu kapağı daha iyi ağırlık dağılımı için daha alçakta yer alır ve her türlü yüzeyde maksimum kontrol kabiliyeti ile daha iyi bir diz kavraması için daha dar bir şekille sunulur. Bunu, dar ve hareketlerinizi kolaylaştıran yeni düz ralli tarzı sele ile tamamlar.
Yamaha'nın Rally Raid programında kendini kanıtlamış olan sağlam çift kızaklı boru tipi çelik şasi, gücü hafiflikle bir araya getirir. Kısa aks mesafesi ve dar tasarımlı gövdesi hareket etmeniz için bolca alana sahip çevik bir motosiklet oluşturur. Uzun çalışma mesafesine sahip süspansiyonu ve 240 mm yerden yüksekliği ile zorlu arazilerin üstesinden gelmenize olanak tanır.
Yüksek kaliteli, uzun çalışma aralığına sahip süspansiyonları Ténéré 700'e 240 mm yerden yükseklik sağlar. Esnemeye karşı dayanıklı 43 mm ön amortisör çatalları, artık tamamen ayarlanabilir özelliktedir ve 2025 modelinde yeni bir ön yük ayarlayıcısı ile sunulur. Arka kısımda, ön süspansiyonla mükemmel bir uyum içinde çalışmak ve en zorlu koşullarda bile performansı artırmak için tasarlanmış, tamamen ayarlanabilir bir arka amortisör bulunmaktadır.
YCC-T iki sürüş modludur ve size sürüş tarzınıza en uygun gaz haritasını seçme fırsatı sunar. Sport modunda en keskin gaz tepkisi elde edilir. Explorer modu ise daha yumuşak bir güç dağıtımı sağlar.
Arazide sürüşte size en iyi kontrolü sağlamak için ABS ve çekiş kontrolü tek bir düğmeye basarak tamamen kapatılabilir. ABS, kokpitte yer alan özel bir düğme veya TFT gösterge paneli menüsü üzerinden yeni kontrol mekanizması kullanılarak seçilebilen üç ayarla sunulur. ABS, tamamen açılabilir ve tamamen kapatılabilir olmasının yanı sıra yalnızca arka tekerlekte devre dışı bırakılabilir; böylece ön tarafta ABS'nin avantajlarından yararlanmaya devam ederken gevşek yüzeylerde gidonu yönlendirmek için arka freni ve gazı kullanmanıza olanak tanır.
Geniş 6,3 inç renkli TFT ekran, Ténéré 700'ün premium imajını vurgular ve sürüş bilgilerine en iyi şekilde odaklanmanıza olanak tanıyan iki farklı tema seçeneğiyle sunulur. MyRide uygulaması üzerinden akıllı telefon bağlantısı sayesinde telefon görüşmeleri, müzik ve adım adım navigasyon entegrasyonu dahil olmak üzere çeşitli özelliklerden yararlanabilirsiniz. Usb-C şarj portu da standart donanımdır.
Yamaha'nın ralli yarış motosikletleri gibi Ténéré 700 de 21 inç ön jant ve 18 inç arka jant ile donatılmıştır. Bu donanımlar düşük ağırlığı, olağanüstü kuvvet ve darbe direnciyle bir araya gelir. Toprak yolda ve sokakta yüksek seviyede çekiş ve dayanıklılık için bu alüminyum jantlara Pirelli Scorpion Rally STR lastikler ile donatılmıştır.
2025 Ténéré 700'de ayrıntılara önem verilmiştir. Satın alabileceğiniz en sağlam macera motosikletini oluşturan parçalar, asfalt yol performansından ödün vermeden arazi koşullarında kullanılabilirliği artıracak şekilde yenilenmiştir. Daha geniş ayaklıklar ve tek parça ralli tipi sele, gevşek zeminlerde sürücü kontrolüne yardımcı olur. Yenilenmiş yan ayak anahtarı, sağlam elcik korumalar ve motor koruması, önlenemez darbeler ve çarpmalarla karşılaşıldığında ek koruma sunar.
Kolay kullanım için ergonomik olarak tasarlanan ve artık beş yönlü bir joystick ile birlikte sunulun yeni kontrol mekanizması, önceki nesil Ténéré 700'de bulunanlardan daha fazla fonksiyonellik sunarak birçok işlev arasında kolay ve sezgisel bir şekilde gezinebilmenizi sağlar. Dönüş sinyalleri de yükseltildi ve sol el anahtarına yeni özellikler eklendi: üç kez yanıp sönen veya otomatik olarak kapanan sinyaller.
Ténéré 700, doğrudan fabrika çıkışı olarak daha erişilebilir bir alçak sele yüksekliği versiyonuyla da sunulur. Önde ve arkada 20 mm daha az süspansiyon hareket mesafesinin yanı sıra kısaltılmış bir ayak sehpası ile sunulan bu versiyon 860 mm sele yüksekliğine sahiptir ve hakim oturma pozisyonunu koruyarak daha alçak bir sele yüksekliğini tercih edenlere Ténéré deneyimini yaşama olanağı sunar.
Ténéré 700, Yamaha'nın bu model için özel ayarlarla birlikte sunulan ödüllü 690 cc CP2 motor bloğundan güç alır. Artık YCC-T elektronik gaz kelebeği ile sunulan 2025 Ténéré 700, sürüş gereksinimlerinizi karşılamak için en iyi güç ve tork özelliklerini seçmenize olanak tanıyan Sport ve Explorer olmak üzere iki sürüş modu da dahil olmak üzere tüm koşullarda sürüş yapabileceğiniz çeşitli özelliklerle sunulur. Kapatılabilir ABS ve TCS size özellikle zorlu koşullarda tam kontrol sağlar. Macera motosikletleri arasında mükemmel bir güç ve performans dengesi ile öne çıkan model, her türlü koşulun üstesinden gelmek için tasarlanmış ralli tipi bir motosiklettir. Ténéré 700'ün yeni ve güçlü çelik şasisi, dayanıklı ve gelişmiş özelliklerinin yanı sıra çok çeşitli ortamlarda kontrollü ve ilgi çekici bir sürüş deneyimi sunmak için tasarlanmıştır. Ayarlanabilir uzun süspansiyon ve büyük jantlar, yerden yüksekliğe ve ister ayakta ister oturma pozisyonunda olun yolda ve arazide ön plana çıkan hakim bir sürüş pozisyonuna katkıda bulunur. Hafif ve çevik gövdesi sizi çevresel faktörlerden korumak için tasarlanmıştır. Kapsamlı 6,3" TFT gösterge paneli ise bir bakışta ihtiyacınız olan tüm önemli bilgileri içerir.
Özellik | Değer |
---|---|
Motor tipi | 4-zamanlı, 2-silindir, Sıvı-soğutmalı, DOHC, 4-subap |
Motor hacmi | 689 cc |
Çap x Strok | 80,0 x 68,6 mm |
Sıkıştırma oranı | 11.5:1 |
Maksimum güç | 9.000 dev/dak'da 54,0 kW (73,4 PS) |
Limitli güç versiyonu | 8.000 dev/dak'da 35,0 kW (47,6 PS) |
Maksimum tork | 6.500 dev/dak'da 68,0 Nm |
Yağlama | Islak Karter |
Debriyaj tipi | Islak, Çoklu Disk |
Ateşleme sistemi | TCI |
Çalıştırma | Elektirik |
Şanzıman | Senkromeç, 6 Vites |
Son aktarım | Zincirli |
Yakıt tüketimi | 4,3 L/100 km |
CO2 emission | N/A |
Yakıt sistemi | Yakıt enjeksiyon |
Özellik | Değer |
---|---|
Şasi | çift kızak, Çelik boru şasi |
Kaster açısı | 27° |
Kaster mesafesi | 105 mm |
Ön süspansiyon | Upside Down (USD) teleskopik amortisör, Ø 43 mm |
Arka süspansiyon | mafsallı, Salınım kolu |
Ön teker hareketi | Standard: 210 mm; Low: 190 mm |
Arka teker hareketi | Standard: 200 mm; Low: 180 mm |
Ön fren | Hidrolik çift disk, Ø 282 mm |
Arka fren | Hidrolik tek disk, Ø245 mm |
Ön lastik | 90/90 - 21 M/C 54V |
Arka lastik | 150/70 R 18 M/C 70V |
Özellik | Değer |
---|---|
Toplam uzunluk | Standard: 2.370 mm; Low: 2.350 mm |
Toplam genişlik | 935 mm |
Toplam yükseklik | Standard: 1.455 mm; Low: 1.440 mm |
Sele yüksekliği | Standard: 875 mm; Low: 860 mm |
Tekerleklerarası mesafe | 1.595 mm |
Minimum yerden yükseklik | Standard: 240 mm; Low: 225 mm |
Ağırlık(dolu yağ ve yakıt tankı dahil) | 208 kg |
Yakıt tankı kapasitesi | 16,0 L |
Yağ tankı kapasitesi | 3 L |
Özellik | Değer |
---|---|
Ekran Tipi | TFT |
Ekran Boyutu | 6,3" |
Akıllı Telefon Bağlantısı | MyRide |
Adaptif Sürüş Kontrol | Hayır |
Ekranda Navigasyon | MyRide ile adım adım |